سریعترین روش های بالا بردن بازدید سایت به صورت رایگان

واقعیت اینه که الان دیگه داشتن یه وبسایت، نوعی منبع درآمد تضمین شده ست که میتونه پول خوبی رو به سمت حساب بانکی تون بیاره. همونطور که توی مطلب بهترین سیستم مدیریت محتوا بهش اشاره کردم، ساختن و طراحی یه سایت، فقط قدم اول شماست و زیر بنای کار رو فراهم میکنه. اما چیزی که جریان پول رو به سمتتون سرازیر میکنه، چگونگی اداره اون سایت و استراتژی شماست: اینکه چطور کاربر رو به سایت بیارید، نگهش دارید، و در نهایت، قانعش کنید که در برابر خدمات شما، بهتون پول بده! پس بریم ببینیم چه روشهایی برای اینکار وجود داره و راه های بالا بردن بازدید سایت چیه؟ مهمترین روش بالا بردن بازدید سایت: محتوا، محتوا و باز هم محتوا! واقعیت اینه که توی فضای وب، محتوا حرف اول رو میزنه. حالا چرا گوگل؟ چون عملا خیلی از مخاطبین شما از راه جستجو توی گوگل به سایتتون میان و اینجوری باهاتون آشنا میشن. چطور محتوای باکیفیت تولید کنیم؟

بعد اینکه دو مورد بالا انجام شد، وقتشه ببینید مخاطب شما دنبال چی میگرده؟ این آدم توی اینترنت دنبال چیه؟ با چه کلماتی، سوالش رو از گوگل میپرسه؟ چطوری میتونید سوالش رو به طور کامل، و بهتر از سایت های رقیب جواب بدید؟ وقتی اون سوالا رو از خودتون بپرسید، کم کم متوجه میشید که مخاطبتون چی میخواد، و میتونید محتوای رو که نیاز داره بهش بدید. اگه تجربه ای توی تولید محتوا ندارید، این کار میتونه براتون سخت باشه. فهمیدن ذهنیت و نیازهای مخاطب، احتیاج به تحقیق و تجربه داره. پیشنهادات گوگل: یه موضوع مرتبط با سایتتون رو توی گوگل سرچ کنید. معمولا گوگل علاوه بر چیزی که شما تایپ میکنید، یه سری عبارات پیشنهادی هم بهتون نشون میده که به موضوعتون مرتبطه و معمولا بقیه کاربرا هم اونو سرچ کردن. اینطوری، میتونید بفهمید مخاطب شما از چه کلماتی استفاده میکنه و دنبال چی میگرده، و هدفش رو چجوری به گوگل حالی میکنه!

چقدر طرفدار داره و چقدر سرچ شده. اگر هم اطلاعاتی درمورد اون موضوع وجود داشته باشه، میتونید عبارات مشابهی هم که مردم سرچ کردن رو اونجا ببینید. گوگل کیورد پلنر: این ابزار هم از محصولات شرکت گوگله. نکته جالبش اینجاست که قبلا برای استفاده ازش باید یه کمپین تبلیغاتی تعریف میکردین و دست به جیب میشدین، اما حالا کاملا رایگان میتونید از Google Keyword planner استفاده کنید. البته کیورد پلنر ابزاریه که پیچیدگی های خاص خودش رو داره و اگه تجربه کافی نداشته باشید، ممکنه یکم اذیتتون کنه. ولی درهر صورت، اگه سوالی درموردش داشتید، میتونید ازم بپرسید. یکی دیگه از ابزارهایی که خیلی بهتون توی شناخت مخاطب کمک میکنه، Google Search Console هست که قدیما بهش وبمستر تولز Webmaster Tools هم میگفتن. البته استفاده از این ابزار برای وقتیه که تولید محتوا رو شروع کردید و حالا میخواین متوجه بشید که مخاطبین شما، چی سرچ کردن و چجوری به مطلب شما رسیدن.

مقالاتی که دارید رو با توجه به موضوعاتی که مخاطب سرچ کرده، بهینه سازی میکنید. مثلا شما یه مطلب با موضوع “چرا خوابم نمیبره” دارید. وقتی توی سرچ کنسول این مطلب رو بررسی میکنید، می بینید که تعدادی از مخاطبین تون با سرچ عبارت “چگونه در سه سوت بخوابیم“، به سایت شما رسیدن. پس باید این موضوع رو هم توی مطلبتون اضافه کنید (اگه ندارید) تا اون افراد هم بتونن بیشتر از مطلب استفاده کنن و بیشتر هم توی سایتتون بمونن تا اعتبارش بالاتر بره. برای مطالب جدید ایده بگیرید: فرض کنید توی مثال بالا، یه نفر سرچ کرده: “تاثر بالش بر خواب راحت! ” و اینجوری به مطلب شما رسیده. شما میتونید برای همین موضوع یه محتوا منتشر کنید و افرادی که دنبال چنین چیزی هستن رو به سایتتون بیارید و به هدفتون که بالا بردن بازدید سایت هست، برسید. اگه دقت کرده باشین، این روزا افراد سوالی که توی ذهنشون هست رو به شکل طولانی و کامل سرچ میکنن: “چطور میتونم شب خوب بخوابم؟

” یا “قیمت سرویس طلای دختر خالم چنده؟ این عبارات رو اصطلاحا میگن Long Tail Keywords یا کلمات کلیدی دم دراز! مقالات کوتاه فایده ای ندارن! وردپرس یه افزونه مشهور داره به اسم یوست Yoast. این افزونه محتوای شما رو از لحاظ بهینه سازی سئو بررسی میکنه و ایرادات رو بهتون میگه و اگه مطلبتون زیر ۳۰۰ کلمه باشه، چراغش قرمز میشه! محتوا فقط متن نیست! شما میتونید با هر کدوم از این فرمت ها که راحت ترید، کار رو جلو ببرید و هر کدوم مزیت خاص خودشون رو دارن. مثلا الان محتوای ویدیویی طرفدار زیاد داره و خوب هم دیده میشه و اگه ویدیو رو توی آپارات یا یوتیوب هم منتشر کنید، میتونید مخاطب زیادی جذب کنید و سایتتون سریعتر رشد میکنه. میتونید یه کتاب الکترونیکی بلند یا کوتاه بنویسید که محتوای جذاب و کاربردی داره و اونو انتشار بدید. نیازی هم نیست که خیلی بلند و طولانی باشه. اگه محتوای کتاب، به اندازه کافی جذاب و بدرد بخور باشه، به شکل ویروسی پخش میشه و میتونه اعتبار و مخاطب زیادی براتون بیاره (خواننده کتاب، بعد از مطالعه اون، به احتمال خیلی زیاد دنبال سایت نویسنده میگرده!

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا