تعریف مفهوم سئو در سئو فاکس

به اقداماتی که به طور مستقیم برای بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت میگیرد سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود. اولین الگوریتم موتور جستجوی گوگل الگوریتم پیج رنک گوگل نام داشت که توسط موسسان گوگل یعنی Larry Page و Sergey Brin طراحی شده بود. از آن زمان تا به حال تمامی مدیرات سایت به دنبال شناخت فاکتور های سئو الگوریتم های موتورهای جستجو هستند تا در صدر نتایج به نمایش در آیند تا کاربران بیشتری را جذب وب سایت خود کنند. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدمات اصلی تیم سئو فاکس است. برای شروع سئو داشتن داشتن چند ویژگی الزامیست در غیر این صورت قادر به انجام سئو سایت نخواهید بود و برای همیشه باید با دنیای موتور های جستجوگر خداحافظی کنید! صبور بودن مهم ترین ویژگی ای که یک متخصص سئو باید داشته باشد، اگر صبور نیستید همین الان بهتره میدون رو ترک کنید. سئو کاران فرصت طلب همیشه در صدر نتایج هستند! اگر زبان انگلیسی بلد نیستید باید با مفید ترین و بروز ترین مطالب دنایای سئو خداحافظی کنید! چرا که ما سایت های محتوا محور زیادی در ایران نداریم که به طور تخصصی مقالات مرتبط با دنیای سئو برای موتور های جستجوگر تولید کنند و اکثر مقالاتی که هست یا ترجمست یا کپیه و یا بی کیفیته. نتیجه نگرفتن و شکست یک چیز کاملا عادی در سئو است و هیچ حس شرمساری ای نداره! چون موتور های جستجو هیچ وقت راز های خودشونو فاش نمی کنن و شما ممکنه یک کاریو انجام بدید که خلاف قوانین اون ها باشه و این باعث کاهش رتبه و پنالتی سایت شما خواهد شد.

نمایش سوالات متداول در نتایج جستجو گوگل مدتی است که برای جستجوی فارسی فعال شده است. استفاده از این ویژگی باعث میشود تا اقدام به نمایش پرسش و پاسخ در نتایج جستجو کرده و پاسخ پرسشهای متداولی که مشتریان بیشتر از شما در خصوص خدمات و محصولات میپرسند درج کنید. داده ساختار یافته FAQ چیست؟ دادههای ساختار یافته، schema markup یا ریچ اسنیپتها سبب میشوند تا از طریق قرار دادن کدهای json-ld در سورس صفحات بتوانید اطلاعات دقیقتری از محتوای یک صفحه به موتور جستجو بدهید. به عنوان مثال یک سایت آشپزی را در نظر بگیرید. در حالت عادی همه سایتهای آشپزی مثل سایر صفحات لینک صفحه، عنوان صفحه و توضیحات متا را در نتایج نمایش میدهند. اما گوگل ابزارهای مختلفی را برای این سایتها در اختیار قرار داده تا قادر باشند اطلاعات دیگری همچون دستور پخت، تصویر غذا، مواد لازم و اطلاعات دیگری را هم مشابه تصویر زیر نمایش دهند. این دادهها شامل انواع مختلفی هستند که میتوانند برای سایتهای مختلفی استفاده شوند.

از نمونه آنها میتوان به سایتهای زیر اشاره کرد. نیز یکی از این موارد است که برای سوالات متداول مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانید پرسش بیشترین سوالاتی که کاربران و مشتریان در خصوص سایت شما دارند را در صفحات درج کنید تا در نتایج گوگل نمایش داده شود. در ادامه این مقاله میخواهم به نحوه افزودن داده ساختار یافته faq در سایت بپردازم که به سه روش میتوانید نمایش سوالات و جواب را در نتایج جستجوی گوگل برای سایت خود فعال کرده و نرخ کلیک بیشتری بگیرید. چرا باید از FAQ rich snippet استفاده کنیم؟ موتور جستجوی گوگل روز به روز هوشمندتر شده و ابزارهای مختلفی را در اختیار قرار میدهد تا کاربران بتوانند در زمان بسیار کوتاهی پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند. شاید در ظاهر شما گوگل را فقط یک موتور جستجو ببینید که کلماتی را وارد کرده و سپس نتایج از سایتهای مختلف را میبینید. اما باید بدانید که در بطن همین کادر جستجو ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که برخی اطلاعات مهم را میتوان بدون اینکه وارد سایت مقصد شد به دست آورد.

یکی از این ابزار که تا همین یک سال پیش برای وب فارسی غیرفعال بود استفاده از FAQ snippet است که امکان نمایش سوال و جواب را در نتایج جستجو فراهم میکند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید سوالات اصلی که در رابطه با محتوای صفحه است و کاربران بیشترین جستجو را برای آن انجام میدهند را در نتیجه جستجو در یک کادر دیگری نمایش دهید. این کار کمک میکند تا کاربر بدون نیاز به اینکه بخواهد وارد سایت شود، پاسخ اطلاعات خود را به دست بیاورد. ممکن است بپرسید وقتی کاربر روی نتیجه جستجو کلیک نمیکند و وارد سایت من نمیشود پس چه منفعتی دارد که این کار را انجام دهم؟ واقعیت این است که همیشه همه کاربران اینطور نیستند که با دیدن پرسش و پاسخ و یافتن جوابهای خود وارد سایت شما نشوند. اما استفاده از این ویژگی باعث میشود تا رتبه بالاتری در نتایج بگیرید. چرا که متفاوت بودن حالت نمایش در نتایج جستجو سبب میشود نرخ کلیک سایت فوق العاده افزایش پیدا کند.

حتی اگر شما در نتیجه پنجم قرار داشته باشید، تنها به این دلیل که اطلاعات بیشتری نمایش داده شده نرخ کلیک بالاتری میگیرید و بعد از مدت کوتاهی رتبه پنجم جای خود را به رتبه اول ارتقا خواهد داد. بنابراین توصیه میکنم که از این ابزار استفاده کنید. اما استفاده درست و استاندارد که موجب اسپم نشود. نمایش پرسش و پاسخ در نتایج گوگل چگونه است؟ استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم ساخت سایت این روزها بیشتر از هر سیستم دیگری مورد توجه قرار گرفته است. به کمک افزونههای وردپرس میتوانید بدون اینکه نیاز باشد هزینه زیادی کنید، بسیاری از امکانات را در سایت خود پیاده سازی کنید. بی شک همه ما افزونه یوست سئو را در سایت خود نصب کردهایم. یکی از ابزار این افزونه که فعلا فقط برای ویرایشگر گوتنبرگ فعال است همین ویژگی است که امکان افزودن پرسش و پاسخ را به شما خواهد داد. برای استفاده از این ویژگی کافی است در صفحه ویرایش نوشته یا برگه بلاک yoast را جستجو کرده و روی بلاک یواست سوالات متداول کلیک کنید.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا