پس حق با چه کسی است؟

در همین لحظه که مشغول خواندن این جمله هستید، حدود 216 پست وبلاگ جدید در اینترنت منتشر شده است که بخش عمدهی آن با نیت بهبود سئو سایت و بهطور کلی ارتقای جایگاه نتایج یا همان سئو تولید شدهاند! بهینهسازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) یکی از مهمترین و پرکاربردترین اصلاحاتی است که در فضای مجازی با آن سروکار داریم. سئو چیست؟ چگونه سئو سایت خود را ارتقا دهیم؟ چگونه به رتبههای نخست موتورهای جستجو صعود کنیم؟ چگونه در نتایج از رقبایمان پیشی بگیریم؟ اینها شاید بخش کوچکی از سوالات پرتکراری باشند که ذهن شما را به خود مشغول کردهاند. با ما تا انتهای این مقالهی طولانی همراه باشید تا هرآنچه را که لازم است دربارهی سئو فرابگیرید. چرا سئو مهم است؟ کسی نتایج صفحهی دوم گوگل را نگاه نمیکند! چه وقتی روی SEO تمرکز کنیم؟ چه موقع روی SEM تمرکز کنیم؟ PPC دقیقاً چگونه کار میکند؟ سئوی خارجی یا off page seo چیست؟ چرا سئو خارجی اهمیت دارد؟

این همه محتوا فایدهشان چیست؟ چرا تحقیق کلمات کلیدی در سئو مهم است؟ در حال حاضر، همهچیز بهصورت آنلاین اتفاق میافتد. به احتمال خیلی زیاد، شما هم تصمیم دارید برای کسبوکارتان یک وبسایت راهاندازی کنید. شاید هم تصمیم گرفتهاید که وبسایت فعلیتان را دوباره احیا کنید تا کاربران بیشتری را به سمت خود بکشانید. شما تنها نیستید! بد نیست بدانید که کاربران وردپرس بهتنهایی بیش از ۲میلیون مطلب بهطور روزانه منتشر میکنند. یعنی چیزی در حدود ۲۴ پست بلاگ در هر لحظه! وقتی عجیبتر میشود که یادتان میافتد این تعداد فقط برای کاربران وردپرس است. اگر بخواهیم تمام پستهای وبلاگها را بشماریم، مطمئناً این تعداد بهمراتب بیشتر خواهد شد. اطلاع داشتن از این اعداد باعث میشود که فکر کنید رقابت در این راه بهنوعی سخت باشد و نتوانید در کنار رقبای فعال و قدیمی در حوزهی کسبوکارتان خودی نشان بدهید. اما نگران نباشید. حال که از حجم بالای مطالب در اینترنت مطلعاید، میتوانید درک بهتری از کارکرد و اهمیت سئو (SEO) به دست آورید.

روزانه بهطور متوسط ۲/۲ میلیون جستجو در گوگل انجام میشود. دقت کنید که این تعداد فقط در گوگل است و موتورهای جستجوی دیگری مثل بینگ هم هستند که کاربران زیادی دارند. ما در دورهای زندگی میکنیم که مردم در همهجای جهان، برای یافتن چیزهای جدید و پاسخ به سوالاتشان، موتورهای جستجو را بر هر چیز دیگری مقدم میدانند. اما همهی محتواهای تولیدی در وب، به یک میزان به جستجوی کاربران پاسخ نمیدهند. بیش از ۹۰ درصد ترافیک حاصل از جستجوهای آنلاین، نصیب وبسایتهایی میشود که در رتبههای نخست و صفحهی اول گوگل جای گرفتهاند. همهی کار سئو همین است: ارتقای رتبهی سایت و صفحات شما در موتورهای جستجو تا از این طریق بتوانید ترافیکی بیشتر و رایگان را از موتورهای جستجو جذب کنید. سئو (SEO) یک مخفف است. معنای دقیق آن یعنی بهینهسازی موتور جستجو (Search engine optimization). سئو به فرایند بهینهسازی محتوا و صفحات وبسایت اشاره میکند که با هدف ارتقای جایگاه یک سایت در موتورهای جستجو انجام میشود. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایند بهینهسازی محتوای سایت شماست، بهگونهای که یک موتور جستجو مایل باشد آن را بهعنوان یک نتیجهی برتر برای جستجوی یک کلمه کلیدی مشخص نمایش دهد.

وقتی صحبت از SEO میشود، شما با جستجوگر و موتور جستجو طرف هستید. سئو، مجموعهای از اصول و قواعد است که رعایتشان در محتوا و وبسایت موجب میشود تا گوگل را قانع کنید که در کارتان بهترین هستید. نتیجه نهایی، موجب میشود که کاربران هدف، با جستجوی کلیدواژه مورد نظر شما قبل از دیگران با سایت شما مواجه شوند. به عبارت دیگر، سئو و بهینه سازی مطالب برای موتورهای جستجو شامل ایجاد تغییرات خاصی در طراحی وبسایت و مطالب شماست که سایت شما را برای موتور جستجو جذابتر میکند. شما این کار را انجام میدهید به این امید که موتور جستجو بلاگتان را بهعنوان یک نتیجه برتر در صفحه نتایج جستجو نمایش دهد. اگرچه بازاریابی SEO به دلیل عوامل مختلفی که میتواند در رتبهبندی شما تأثیر بگذارد پیچیده به نظر میرسد، اما روند بهینهسازی موتورهای جستجو خیلی آسانتر از چیزی است که از دور میبینید. موتورهای جستجو میخواهند بهترین خدمات را به کاربرانشان ارائه دهند. این به معنی ارائه نتایجی در صفحات موتور جستجو است که نهتنها از کیفیت بالایی برخوردارند، بلکه به آنچه شخص جستجوگر به دنبال آن میگردد هم مرتبط هستند.

بهمنظور انجام این کار، موتورهای جستجوگر وبسایتهای مختلف را اسکن میکنند (یا اصطلاحاً در آنها میخزند) تا بهتر بدانند که آن سایت دربارهی چیست. این روش به آنها کمک میکند تا نتایج مناسبتری را به افرادی که در جستجوی موضوعات خاص یا کلمات کلیدی هستند ارائه دهند. به همینترتیب موتورهای جستجوگر سایت را اسکن میکنند تا چگونگی حرکت در سایت و خواندن مطالب آن را هم ارزیابی کنند. پس وبسایت شما هرچه راحتتر و سریعتر باشد، امتیازتان در صفحه نتایج بالاتر میرود. با این تفاسیر سئو فرایندی است که امروزه کسبوکارها به سمت کمک گرفتن از آن میروند فقط برای اینکه سایتشان در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و جملههای مربوط، به رتبه بالایی برسد. حالا مثال دیگری را بررسی کنیم. فرض کنید که شما مطلبی درباره نحوه ساخت یک لانه برای پرندهها دارید. شما برای اینکه مقالهتان به دست کسانی که به دنبال آن هستند برسد باید کارهایی را انجام دهید و بهاصطلاح آن را بهینه سازی کنید.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا