نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی + ترفند گرفتن بهترین نتیجه از آن

رپورتاژ آگهی به گونه ای از تبلیغات گفته می شود که نگارش آن کاملا به صورت خبری بوده اما محتوای آن در اصل برای تبلیغ یک برند، محصول و یا یک سایت است. ما در این مطلب قصد داریم تا مطالبی را درمورد نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی با کیفیت و عالی بررسی کنیم. قبل از سفارش رپورتاژ آگهی، بهتر است از یک سری نکات مهم آگاه باشید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید. طبق آخرین دسته بندی های انجام شده، رپورتاژها در سه دسته اصلی تقسیم بندی شده اند. هر کدام از رپورتاژها در این دسته بندی ها می توانند فرمت ها و قالب های مختلفی داشته باشند. این گروه از رپورتاژها از اولین نوع رپورتاژ هستند که در قالب یک متن گزارشی متوسط ژورنالیست ها برای جلب نظر کاربران و رسانه های خبری نوشته می شوند. محتوای این دسته از رپورتاژها در مورد کسب و کارها است که دارای ارزش خبری بسیار بالایی هستند و قدرت جذب مخاطبان را به صورت گسترده دارند.

این دسته از رپورتاژها برای زمانی به کار می روند که یک برند و یا شرکت های معتبر برای خارج شدن از شرایط بحرانی و از بین بردن فضای منفی رسانه ها به انتشار رپورتاژ آگهی دفاعیه اقدام می کنند. این دسته از رپورتاژها از پرطرفدارترین و پرکاربردترین آن ها هستند که با استفاده از تصاویر جذاب می توانند نظر مخاطبان و کاربران را به خود جلب کنند. معمولا اثر تبلیغات در این دسته از رپورتاژها بسیار سریع است که در ذهن مخاطب اثر ماندگارتری دارد و برای همین از رپورتاژ آگهی های تصویری در زمینه تبلیغات مربوط به نمایش انواع محصولات برندها بیشتر استفاده می شود. توجه داشته باشید که تبلیغات جذاب می تواند بازدید کاربران از سایت ها را بیشتر کرده و با افزایش ترافیک ورودی، رتبه سایت در گوگل بالاتر برود. رپورتاژ را تبلیغاتی ننویسید! مهمترین ویژگی رپورتاژها قالب گزارشی و خبری آن ها است که به صورت غیر مستقیم محصول و یا فعالیتی را تبلیغ می کنند.

در اینترنت رپورتاژها از کارآمدترین نوع تبلیغات متنی و یا تصویری همراه با چندین بک لینک از سایت تبلیغ دهنده هستند. دلیل کاربرد فراوان و اثر گذاری رپورتاژها شیوه تبلیغ غیر مستقیم آن ها است. زیرا وجود تبلیغات بیش از حد و نامعتبر بودن محتوای آن ها سبب دور شدن و عدم اعتماد کاربران اینترنتی نسبت به آن ها می شود. در شیوه های جدید تبلیغ از مشاوره دادن و راهنمایی مشتریان با توجه به نیاز آن ها برای معرفی و فروش محصولات استفاده می شود. بر کسی پوشیده نیست که آموزش لینک سازی خارجی و تسلط کافی به این اصول، یکی از پیش نیازهای اصلی و مهم سئو به شمار می رود. رپورتاژ نیز یکی از زیرشاخه های لینک سازی خارجی محسوب می شود و شامل یک سری نکات حیاتی است. برای این که بتوانید از رپورتاژ آگهی بیشترین استفاده را برای تبلیغات داشته باشید، باید محتوای آن را بسیار جذاب و به دور از هرگونه تبلیغ مستقیم بنویسید. در سئو نیز برای درج متن های رپورتاژها قواعدی تعیین شده است که با رعایت آن ها می توانید از رپورتاژها برای درآمدزایی و افزایش بازدید کاربران از سایت خود بهره مند شوید.

تیتر مناسب و جذاب اصلی ترین قسمت نوشتن هر رپورتاژ است زیرا اولین قسمت از محتوای آن است که می تواند نظر کاربران را به خواندن آن جلب کند. بسیار مهم است که تیتر رپورتاژ آگهی خبری و به دور از هرگونه اشاره مستقیم به تبلیغ درباره موضوع مورد نظر باشد، تا بتواند با یک عنوان مخاطبان را به دیدن رپورتاژ و توجه به محتوای آن ترغیب کند. شاید در ابتدا بتوانید با یک تیتر جذاب توجه مخاطب را به خواندن رپورتاژ جلب کنید اما اگر محتوای آن دارای اطلاعات مفید و خواندنی نباشد، تبلیغات شما بی اثر خواهد شد. محتوای رپورتاژها باید شامل اطلاعات تخصصی در مورد محصولات و بیان صادقانه اشکالات احتمالی آن ها باشد تا بتواند اعتماد کاربران را بدست بیاورد. • استفاده از تصاویر و ویدیو و پادکست و… برای این که بر جذابیت رپورتاژ آگهی بیفزایید می توانید از امکاناتی که در اشتراک گذاری مطالب در سایت های اینترنتی وجود دارند، استفاده کنید.

این امکانات شامل به اشتراک گذاری مطالب به صورت پادکست ها، تصاویر و ویدیوها است که تاثیر آن ها در ذهن کاربران قوی تر و ماندگارتر هستند. فایل های صوتی و ویدیوها از جمله ویژگی هایی است که محتوای رپورتاژها را از یکنواختی نوشتاری خارج می سازند. در درج مطالب باید سعی کنید زبان روزمره و ساده را انتخاب کنید تا علاوه بر ایجاد تمرکز خواننده بر محتوا، از زیاده گویی و آوردن مطالب بیهوده جلوگیری کنید. یکی از بهترین تکنیک های ایجاد جذابیت محتوا در رپورتاژ آگهی، دعوت کاربران به انجام چالش های بحث برانگیز و هیجان انگیز است. با دعوت کاربران به چالش می توانید با نشان دادن مسیر به آن ها در پایان محتوا، به هدف مورد نظر از تبلیغ برسید. نکته مهم در ایجاد چالش ها، دادن پیشنهادات جالب و هیجان انگیز طی یک بازه زمانی کوتاه و مشخص است. محتوا یونیک در رپورتاژ در افزایش ترافیک ورودی سایت ها و در نتیجه بازدید کاربران از آن را بالا می برد.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا