سئو چیست (برنده شدن در مسابقه آشپزی) + چرا اینقدر اهمیت دارد؟

سئو مثل یک مسابقه آشپزیست! منظور از جادوی سئو چیست؟ تعاریف بسیار زیادی برای سئو وجود دارد.سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورجستجو می باشد. سئو یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است. پس با این تعریف به این میرسیم که این سایتها اتفاقی در نتیجه اول گوگل نیامدهاند! برای کاربران اعتماد سازی کنید تا گوگل هم به شما اعتبار ببخشد! مزایای سئو چیست و چرا باید به سئو اهمیت داد؟ سئو موجب افزایش ترافیک سایت می شود. با سئو مخاطب هدف خود را جذب میکنید. وقت گذاشتن برای سئو بسیار منطقی است و در طولانی مدت برای کسب و کار شما مزایای بسیاری دارد. اگر روی سئو سایت تان اصولی و دائمی کار کنید همیشه در صفحات اول گوگل باقی خواهید ماند. سئو به طور غیر مستقیم منجر به بهبود رتبه الکسا میشود. فرآیند سئو مزایای بسیاری دارد ولی خب چند عیب بزرگ هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد. This data was written by .

سئو یک پروسه طولانی و زمانبر هست و باید حوصله کنید تا به نتیجه برسید.در بعضی از اوقات نتایج ممکن است بیش از ۶ یا ۹ ماه طول بکشد. اگر حوزه کاری تان پررقابت باشد شما برای سایت تان باید تلاش بیشتری کنید تا به نتیجه برسید و در بسیاری از مواقع این تلاش باید دائمی باشد. اگر رقبای نامهربانی داشته باشیذ ممکن است روی سایت شما فعالیت هایی انجام دهند که منجر به افت رتبه شما شود که اصطلاحا به این کار سئو منفی گفته می شود. سئو برای کدام موتور جستجو؟ گوگل بینگ و یا… مردم در ایران از کدام موتورجستجو بیشتر استفاده میکنند؟ یک جمله بسیار زیبا و مفهومی در سئو این هست که اگر سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نباشد مرده است. طبق تحقیقات درصد زیادی از کاربران در صفحه اول به نتیجه مورد نظر خود میرسند و دیگر اصلا نیازی ندارند که صفحه دوم نتایج رو هم بررسی کنند. پس سعی کنید در نتایج اول جستجو دیده شوید.

نمایش سوالات متداول در نتایج جستجو گوگل مدتی است که برای جستجوی فارسی فعال شده است. استفاده از این ویژگی باعث میشود تا اقدام به نمایش پرسش و پاسخ در نتایج جستجو کرده و پاسخ پرسشهای متداولی که مشتریان بیشتر از شما در خصوص خدمات و محصولات میپرسند درج کنید. داده ساختار یافته FAQ چیست؟ دادههای ساختار یافته، schema markup یا ریچ اسنیپتها سبب میشوند تا از طریق قرار دادن کدهای json-ld در سورس صفحات بتوانید اطلاعات دقیقتری از محتوای یک صفحه به موتور جستجو بدهید. به عنوان مثال یک سایت آشپزی را در نظر بگیرید. در حالت عادی همه سایتهای آشپزی مثل سایر صفحات لینک صفحه، عنوان صفحه و توضیحات متا را در نتایج نمایش میدهند. اما گوگل ابزارهای مختلفی را برای این سایتها در اختیار قرار داده تا قادر باشند اطلاعات دیگری همچون دستور پخت، تصویر غذا، مواد لازم و اطلاعات دیگری را هم مشابه تصویر زیر نمایش دهند. این دادهها شامل انواع مختلفی هستند که میتوانند برای سایتهای مختلفی استفاده شوند.

از نمونه آنها میتوان به سایتهای زیر اشاره کرد. نیز یکی از این موارد است که برای سوالات متداول مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانید پرسش بیشترین سوالاتی که کاربران و مشتریان در خصوص سایت شما دارند را در صفحات درج کنید تا در نتایج گوگل نمایش داده شود. در ادامه این مقاله میخواهم به نحوه افزودن داده ساختار یافته faq در سایت بپردازم که به سه روش میتوانید نمایش سوالات و جواب را در نتایج جستجوی گوگل برای سایت خود فعال کرده و نرخ کلیک بیشتری بگیرید. چرا باید از FAQ rich snippet استفاده کنیم؟ موتور جستجوی گوگل روز به روز هوشمندتر شده و ابزارهای مختلفی را در اختیار قرار میدهد تا کاربران بتوانند در زمان بسیار کوتاهی پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند. شاید در ظاهر شما گوگل را فقط یک موتور جستجو ببینید که کلماتی را وارد کرده و سپس نتایج از سایتهای مختلف را میبینید. اما باید بدانید که در بطن همین کادر جستجو ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که برخی اطلاعات مهم را میتوان بدون اینکه وارد سایت مقصد شد به دست آورد.

یکی از این ابزار که تا همین یک سال پیش برای وب فارسی غیرفعال بود استفاده از FAQ snippet است که امکان نمایش سوال و جواب را در نتایج جستجو فراهم میکند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید سوالات اصلی که در رابطه با محتوای صفحه است و کاربران بیشترین جستجو را برای آن انجام میدهند را در نتیجه جستجو در یک کادر دیگری نمایش دهید. این کار کمک میکند تا کاربر بدون نیاز به اینکه بخواهد وارد سایت شود، پاسخ اطلاعات خود را به دست بیاورد. ممکن است بپرسید وقتی کاربر روی نتیجه جستجو کلیک نمیکند و وارد سایت من نمیشود پس چه منفعتی دارد که این کار را انجام دهم؟ واقعیت این است که همیشه همه کاربران اینطور نیستند که با دیدن پرسش و پاسخ و یافتن جوابهای خود وارد سایت شما نشوند. اما استفاده از این ویژگی باعث میشود تا رتبه بالاتری در نتایج بگیرید. چرا که متفاوت بودن حالت نمایش در نتایج جستجو سبب میشود نرخ کلیک سایت فوق العاده افزایش پیدا کند.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا