راهنمای کامل و رایگان بهینه سازی سایت – رادزاد

هر یک از صفحات سایت می بایست دارای عنوان مستقلی باشد. عنوان صفحه می بایست توصیف کننده دقیق محتوای صفحه باشد. عنوان صفحات در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، بنابراین می بایست جذاب بوده و به کاربران بفهماند که محتوای صفحه با چیزی که به دنبال آن هستند، مرتبط است تا در نهایت بر روی آن کلیک کنند. عنوان صفحه می بایست خلاصه و مفید باشد. از نظر طولی پیشنهاد می شود که طول عنوان صفحه حول و حوش 60 کاراکتر بوده تا به صورت کامل در نتایج جستجو نمایش داده شود. چگونه عنوان صفحه را سئو و بهینه سازی کنیم؟ با اینکه توصیه های بالا همگی مرتبط با سئو هستند، اما قدم های دیگری نیز برای بهینه سازی هر چه بهتر عنوان صفحه می بایست برداشته شود و آن کار استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه است. وجود کلمات کلیدی در عنوان صفحه برای کاربران و موتورهای جستجو مهم است.

کاربران به سادگی می توانند کلمات کلیدی را در عنوان صفحه مشاهده کنند و این موضوع موجب تشویق آنها برای کلیک بر روی آن می گردد. موتورهای جستجو نیز عنوان صفحه را مشاهده کرده و سعی می کنند تا میزان پاسخگویی آنها به پرسش کاربران را ارزیابی کنند. اگر کلمات کلیدی مورد نظر در آن وجود داشته باشد، آنها به بررسی محتوای صفحه ادامه داده و دیگر فاکتورها را در مورد این صفحه آنالیز می کنند. کاری که شما می بایست برای جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو در این مرحله انجام دهید، قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان صفحه است. به عنوان مثال اگر شما در حال نوشتن محتوایی با هدف گذاری کلمه کلیدی آموزش سئو هستید، می بایست عنوان صفحه مانند همین صفحه ای که در حال مطالعه آن هستید، دارای این کلمه کلیدی باشد. نیازی به ذکر نام سایت در عنوان صفحه نیست، هر چند اگر آن را در عنوان صفحه قرار ندهید، گوگل معمولا به صورت اتوماتیک آن را در نتایج جستجو قرار می دهد.

با این حال اگر نیاز به ذکر نام سایت در عنوان صفحه است، آن را حتما به انتهای عنوان صفحه منتقل کنید. نام سایت را در ابتدای عنوان قرار ندهید، چرا که عنوان صفحه بهتر است با اجزای مهم آن (کلمات کلیدی) آغاز گردد. در تصویر زیر مشاهده می کنید که وبسایت گوگل چگونه عنوان صفحه Adsense خود را نوشته و آن را با کلمه کلیدی درامد آنلاین (Make Money Online) آغاز کرده است. متا دیسکریپشن نیز به اندازه عنوان صفحه از اهمیت برخوردار است. همه صفحات وب سایت شما از جمله صفحه خانگی، می بایست دارای یک توضیح مجزا باشند، به گونه ای که توصیف کننده محتوای اصلی صفحه است. از به کار بردن دیسکریپشن های کلی مانند ” این صفحه درباره این موضوع است” خودداری نمایید، در عوض بر روی توضیحاتی تمرکز کنید که کاربران را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما کند. از کلمات کلیدی در توضیحات صفحه استفاده کنید، اما در این کار زیاده روی نکنید.

توضیحات صفحه را نهایتا محدود به 160 کاراکتر کنید. برخلاف عنوان صفحه، شما می توانید با خیال راحت به تغییر محتوای توضیحات صفحه بپردازید. توضیحات هر صفحه در نتایج گوگل مشاهده کرده و تغییرات لازم را برای هر چه جذاب تر شدن آنها برای کاربر اعمال کنید. در هنگام انجام این کار می توانید از رقبای خود جاسوسی کرده و ببینید که آنها از چه توضیحاتی برای صفحات مشابه با شما استفاده کرده اند. در تصویر قبل که از صفحه گوگل برداشته شده است، استفاده درست از دیسکریپشن را مشاهده می کنید. در کنار عنوان و توضیحات صفحه که توسط موتورهای جستجو دیده شده و در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که مستقیما بر روی سئو تاثیر گذارند. این فاکتور مهم، تگ های هدینگ و نحوه قالب بندی صفحه می باشد. به عنوان یک قانون کلی در نظر داشته باشید که هدینگ ها می بایست برای راهنمایی کاربران در قسمت های مهم صفحه و همینطور بهبود خوانایی آن مورد استفاده قرار گیرند.

از طرف دیگر هدینگ ها می توانند به موتورهای جستجو کمک کرده تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. آنها در هنگام خواندن کدهای HTML صفحه تگ های H1 و H2 را شناسایی کرده و از متن به کار رفته در آنها برای درک معنای محتوای صفحه استفاده می کنند. هدینگ ها می بایست دارای کلمات کلیدی نیز بوده و همینطور سلسله مراتب مشخصی داشته باشند. به عنوان مثال در همین مطلب بلند از H1 برای عنوان مطلب، از H2 برای مباحث فرعی و از H3 و H4 برای زیرشاخه های این مباحث فرعی استفاده شده است. از ابتدای صفحه دقت کرده و مشاهده کنید که چگونه از کلمات کلیدی در این هدینگ ها استفاده شده است. یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها توسط گوگل که دیگر بر کسی پوشیده نیست، سرعت سایت است. وب سایت هایی که با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند، بر سایت های کندتر برتری دارند.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا