دوره آموزش سئو یادگیری کامل و رایگان سئو 1401

گاهی میگویند محتوا پادشاه است، به عبارت دیگر اگر محتوا انتشار دهید نیازی به سئو ندارید، ولی از نگاه بنده کاملا اشتباه است، چه بسیار محتواهای عالی را بنده خودم پیدا کردم ولی در صفحات دوم و سوم گوگل بودند. تولید محتوا بدون سئو همانند داشتن طلا زیر خاک است. نمیتوان یک محتوای باکیفیت را صرفا به خاطر کیفیت ارتقا داد و آن هم بدون بهینه سازی و بدون لینک سازی. و به همین ترتیب نمیتوان یک سایت را صرفا با لینک سازی و بهینه سازی و آن هم بدون محتوای با کیفیت در نتایج بالا آورد. منظور از نمیتوان این نیست که ۱۰۰ درصد نمیشود، میشود ولی راه بسیار سخت و پرتلاطم است و پایداری مناسبی ندارد. در سئو و حتی دیدن آموزش سئو نباید سخت کار کرد، باید در کنار سختی کار هوشمندانه هم قدم برداشت، هر چند در هر کاری باید اینطور باشید تا بتوانید به هدف مد نظر برسید.

یکی از مشکلات سخت کار کردن، از دست دادن زمان زیاد است و این یعنی فرصت بیشتر برای رقبا. تکنیکهایی مثل بازاریابی محتوا (Content marketing) و کپی رایتینگ (Copy writing) منافاتی با سئوی محتوا ندارند، بلکه اگر این تکنیکها درست استفاده شوند هم جهت با سئو سازی محتوا است. محتوا و سئو دو امر جداناپذیر هستند، در موتورهای جستجو، کاربری چیزی را سرچ میکند و براساس فاکتورهای سئو، محتوای یک سایتی نمایش داده میشود. بنابراین هر دو در یک میدان هستند. و باید در اینجا دقت کنید که اگر به دنبال کسی هستید که برای شما کار تولید محتوا انجام دهد و یا استراتژی تولید محتوا ایجاد کند باید حداقل ها را در سئو محتوا بداند. به عبارت دیگر سئو و محتوا همدیگر را همپوشانی میکنند. برای تولید یک محتوا باید چه کنیم؟ 1. ابتدا باید نیازسنجی کنید و بررسی کنید که باید درباره چه موضوعاتی محتوا تولید کنید. و موضوعات را اولویت بندی کنید.

2. سپس به بررسی کلمات کلیدی آن موضوعات بپردازید و آنها را پیدا کرده و اولویت بندی کنید. و به شکل منطقی از محتواها استفاده کنید. درواقع سئو محتوا را باید انجام دهید. هر چند این موضوع بحث بسیار گستردهای دارد. 3. سپس پیشنهاد میشود محتوای تولید شده را به خدمات ارتباط دهید. به عبارت دیگر باید بازاریابی محتوا انجام دهید و یا به شکلهای مختلف و با منطق از کاربران اطلاعات دریافت کنید. 4. کپی رایتینگ هم فراموش نشود، محتوا باید به زبان ساده و با صداقت نوشته شود، باید عنوان جذاب داشته باشد و همینطور ابتدای مقاله به شکلی باشد که کاربر را به خواندن کل مقاله ترغیب کند. چه چیزی باعث شده تا به اینجا شما مقاله ما را بخوانید؟ 5. در محتوا باید سعی کنید از ویدیو و عکس استفاده کنید تا کاربران صرفا با خواندن متن خسته نشوند. این عمل تعامل کاربران را هم بیشتر میکند. 6. ارزیابی و رصد محتوای نوشته شده هم میتواند مورد اخر باشد، به کمک ابزارهای سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس میتوانید محتواهای خود را ارزیابی کنید.

یک محتوای عالی که ترغیب کننده باشد و نیاز کاربران را به خوبی رفع کند را بسازید، یک محتوای سئو شده که باعث ایجاد تعامل کاربران میشود را بسازید. هر چقدر بیشتر به کاربران ارزش بگذارید بیشتر سود خواهید کرد. بخش مقالات، مجله، پایگاه دانش، بلاگ (Blog) و یا هر چه که اسمش است در سالهای اخیر بسیار رشد داشته است. زمانی که شما در وبسایت خود بخشی با عنوان بلاگ دارید تعامل کاربران بیشتر میشود، بخش مقالهها یا بلاگ، جدا از آنکه برای فروشگاهها بسیار خوب است برای ارائه دهندگان خدمات و SaaS هم میتواند بسیار مفید باشد. شما در مقالات وبلاگ سایت خود میتوانید راهنمای کاملی از خدمات خود ارائه دهید و یا آموزش هایی در حوزه کاری خود درج کنید. بلاگ میتواند مکانی جهت روشن کردن ذهن کاربر و رفع مشکلات او باشد. برای ربات، محتوا ننویسید، طبیعی باشید. انسان ربات نیست و این رفتار انسان است که بر سئو تاثیر قوی دارد

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا