تجربیات 5 ساله من در مورد نوشتن رپورتاژ آگهی موفق

خب، تا اینجا موفق شدیم که یک وب سایت معتبر و مناسب برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنیم. البته نکات مهم دیگری هم در مورد انتخاب سایت هست که در بخش بعدی مقاله به آن اشاره میکنم. سئو محتوا، موضوع پیچیده ای نیست. جایگاه لینک های خروجی را به خوبی مشخص کنید! هر رپورتاژی که خریداری میکنید، طبق قوانین سایت های انتشار دهنده، به شما اجازه قرار دادن 3 تا 5 لینک در آن را میدهد. این نکته بسیار مهمی است که بتوانید هم لینک های خوبی در آن ایجاد کنید و هم جایگاه آنها را به درستی مشخص کنید. اول از همه اینکه اگر وب سایتی به شما اجازه انتشار بیشتر از 5 لینک را داد، هول نشوید! همان 3 تا 5 لینک انتخاب خوبی است و در غیر اینصورت ممکن است گوگل را کمی به خود مشکوک کنید. بهتر است 3 لینک فالو به صفحات مختلف سایت داده و دو لینک را نوفالو در نظر بگیرید.

به این صورت احتمال اینکه گوگل به وب سایت شما شک کند، کمتر است. به طور اصولی همه لینک های رپورتاژ با انکرتست (متنی که لینک میشود) اصلی صفحات سایت شما منتشر میشود. اما اینکه یکی دوتای آنها هم با متنی مثل “منبع” یا… انتشار پیدا کند، میتواند انتخاب خوبی باشد. نکته مهم: لینک های خروجی که به سایت شما داده میشود، هر چه به ابتدای مقاله نزدیک تر باشند، اعتبار بیشتری دارند. این یعنی آن لینکی که از 200 کلمه اول مقاله به سایتتان داده میشود، از آن لینکی که در انتهای مقاله قرار گرفته اعتبار بیشتری دارد. بنابراین لینک صفحه مهم خودتان را برای ابتدای مقاله بگذارید. اگر به یک صفحه از وب سایت خودتان دو بار لینک بدهید، این به معنی انتقال چند برابر قدرت نیست. اگر در یک صفحه دو لینک به صفحه ای دیگر داده شود، گوگل صرفا اعتبار لینک اول را محسوب میکند. بنابراین لینک ها را به خوبی بین همه صفحات سایت تقسیم کنید.

خب، در ادامه میخواهم یک نکته مهم و حرفه ای دیگر را باب آموزش رپورتاژ برای شما توضیح دهم. اما قبل از آن بهتر است اشاره کنم که اگر قصد دارید در مورد مفاهیم حرفه ای مربوط به لینک ها اطلاعات بیشتری پیدا کنید، مقاله لینک داخلی و 12 نکته حرفه ای به شما کمک میکند. یک سخاوت کوچک به خرج دهید! برای سئو رپورتاژ آگهی خودتان و اینکه بتوانید بازخورد بهتری بگیرید، میتوانید یک سخاوت کوچک به خرج دهید! منظور چیست؟ چیزی که از شما میخواهم این است که: قید یکی از لینک ها را بزنید! این یعنی اگر وب سایت مورد نظر به شما اجازه انتشار 3 لینک را میدهد، 2 تای آنها را به وب سایت خودتان بدهید! پس لینک سوم چه میشود؟ در مقاله لینک خروجی یا همان outbound به این موضوع اشاره کردیم که دادن لینک به وب سایت های معتبر در مقالات سایتمان، باعث میشود که گوگل کمی از اعتبار آنها را به ما منتقل کند.

این یکی از تکنیک های سئو محتواست. حالا در ادامه از شما میخواهم که از این تکنیک در سئو رپورتاژ خودتان هم استفاده کنید! بله دقیقا، 2 لینک به وب سایت خودتان بدهید و یک لینک را به یک سایت معتبر و مرتبط در زمینه کاری خودتان. این لینک را روی انکرتکست نامرتبطی مثل moz یا منبع، لینک و… قرار میدهم. به این صورت مقاله رپورتاژی من اعتبار بیشتری گرفته و در ادامه اعتبار بیشتری هم به سایت من منتقل میکند. این است که آنها کلیک بگیرند. یعنی اگر در سایت y لینکی به سایت خودتان داده اید و در ادامه روزانه 10 کاربر از طریق آن به سایتتان وارد شوند، گوگل اعتبار زیادی برای سایت شما در نظر میگیرد. حالا؛ ما چطور میتوانیم این تکنیک لینک بیلدینگ را به یک تکنیک آموزش رپورتاژ تبدیل کنیم؟ کافی است مقاله رپورتاژی خودتان را نه صرفا با هدف یک مقاله سئو شده، بلکه با هدف مقاله ای برای صفحه اول گوگل بنویسید.

اما خب حالا بعد از همه اینها، چطور مقاله ای بنویسیم که به صفحه اول گوگل برسد؟ با توجه به اینکه سایت های انتشار دهنده رپورتاژ وب سایت های معتبری هستند، احتمال سئو شدن مقاله شما و رسیدن آن به صفحه اول گوگل، در کلمات کلیدی که سختی کمی دارند، زیاد است. اما گاها هم ما با کلماتی اقدام به نوشتن رپورتاژ میکنیم که هیچ شانسی برای سئو شدن ندارند. اینها کلماتی هستند که نمیتوان با یک مقاله رپورتاژی روی آنها به صفحه اول رسید؛ زیرا رقابت سختی دارند. پس راهکار چیست؟ در این حالت کمی کلمه کلیدی خودمان را تغییر میدهیم. مثلا به جای اینکه مقاله خودمان را با کلمه خرید موبایل بنویسیم، مقاله ای با کلمه “آموزش خرید موبایل اصلی” منتشر میکنیم. در ادامه هم با کلمات کلیدی مورد نظر از جمله همان کلمه خرید موبایل از رپورتاژ به سایت خودمان لینک میدهیم. حالا مقاله ما به احتمال زیاد در نتایج و روی همین کلمه (آموزش خرید موبایل اصلی) سئو میشود و مخاطبان زیادی هم به سایتمان هدایت میکند.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا