انواع سئو؛ با این روشهای سئو جریمه نشوید! – ادمین سایت

شناخت انواع روشهای سئو، مبحثی است که در این مقاله به آن میپردازیم. در مقالهی معرفی سئو سعی کردیم مفاهیم ابتدایی سئو را توضیح دهیم (پیشنهاد میکنم حتماً این مقاله را بخوانید!). همانطور که گفته شد، سئو (seo) به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. به زبان خیلی ساده سئو، اقداماتی است که نتیجهی آن باعث بهبود جایگاه سایت ما در نتایج موتور جستجو از جمله نتایج گوگل میشود. اکنون لازم است با یکی دیگر از مباحث آموزش سئو سایت همراه ما باشید تا انواع سئو را بشناسید و روش مطمئنتری را برای سئو سایت خود انتخاب نمایید. سئو کلاه سفید یا سئو اخلاقی یکی از انواع روشهای سئو است که از قوانین مورد تأیید موتورهای جستجو و سیاستهای صحیح استفاده میکند. یک سئوکار با روش سئو کلاه سفید سعی میکند بهگونهای صفحات وبسایت را برای کاربران و موتورهای جستجو کاربردی و جذاب نمایش دهد تا نگاههای بیشتری را به سمت سایت جلب کند. معمولاً اقداماتی که در این روش انجام میشود به افزایش کیفیت سایت میپردازد و به جلب رضایت کاربر توجه میشود.

استفادهی بجا از ویدیو، تصویر، نمودار، جداول و… از آنجا که در این روش تمام اصول تعریف شده از جانب موتورهای جستجو رعایت میشوند، پس سئو کلاه سفید در بین روشهای سئو، گزینهی مناسبی است! سئو کلاه سیاه هم یکی از انواع روش های سئو و بهینه سازی وب سایت است که مقابل تکنیکهای سئو کلاه سفید قرار میگیرد. در این روش معمولاً سعی میشود از راههای میانبر استفاده شود که مخالف قوانین تعریف شده از جانب موتورهای جستجو است. درواقع در این روش یک سئوکار برای رسیدن به جایگاه بهتر، موتور جستجو را فریب میدهد. هدف از این روش بهبود رتبه و جایگاه وبسایت در مدت کوتاه است و به رضایت کاربران توجهی نمیشود. سئو کلاه سیاه باعث میشود وب سایتهایی که از نظر محتوا برای کاربر کارایی ندارند از سایر وبسایتهای با کیفیت، جایگاهی بهتر داشته باشند و حتی در خطوط اول نتایج دیده شوند. این روش سئو گرچه در نگاه اول بسیار سریع و مؤثر جلوه میکند اما به شدت توسط موتورهای جستجو نقض میشود.

موتورهای جستجو به محض شناسایی سایت با سئو کلاه سیاه، سایت را پنالتی می کنند. در این زمان برگرداندن سایت به حالت قبل هم بسیار زمانبر و دشوار و گاهی ناممکن خواهد بود. تیم ادمین سایت به هیچ عنوان این روش سئو را تأیید نمیکند و در خدمات سئو خود از آن استفاده نخواهد کرد. اگر علاقهمند شدهاید که سایر اقدامات سئو کلاه سیاه را بدانید به Webmaster Guidelines مراجعه کنید. در این صفحه استانداردهای گوگل برای جریمه شدن وبسایتها بیان شده است. این روش مابین دو روش قبل است. در سئو کلاه خاکستری از تکنیکهای سئو کلاه سفید استفاده میشود. اما برای افزایش سرعت نتیجهگیری تکنیکهایی بهکار گرفته میشود که منجر به فریب موتورهای جستجو میشود و ممکن است آنها بعداً در لیست اعمال سئو کلاه سیاه قرار بگیرند. درواقع راه رفتن در لبهی پرتگاه! در این روش اگر سئوکار تجربه کافی نداشته باشد ممکن است سایت را از مسیر رو به رشد دور کند و نتیجه مناسبی نگیرد. نکتهای که باید به آن توجه نمود این است که اگر در سئو مهارت زیادی ندارید هرگز از این روش استفاده نکنید زیرا ممکن است با شناسایی آن گوگل شما را جریمه کند.

به طور کلی همانطور که در سه روش فوق گفته شد، کیفیت و کارایی صفحات سایت مهمترین عامل برای رتبهبندی نتایج موتورهای جستجو هستند. اما سطح کیفی وبسایت چگونه توسط موتور جستجو قابل تشخیص است؟ این روزها موتورهای جستجو الگوریتمهای بسیار قوی و دقیقی دارند که به کمک آنها میتوانند یک صفحه از سایت را کارشناسی کنند و از نظر طراحی، سرعت و حتی کیفیت مطالب وبسایتها را مورد بررسی قرار دهند. همچنین الگوریتمهایی وجود دارند که قادر هستند رفتار کاربران را رصد کنند. برای مثال گوگل که امروزه بهترین موتور جستجو شناخته شده بر اساس رفتار کاربران و فاکتورهای مد نظر خود جایگاه وبسایتها را در نتایج تغییر میدهد. برای مثال کاربری با جستجوی یک عبارت مانند “بهترین زبان برنامه نویسی” بر روی نام یک وبسایت کلیک میکند، مدت زمانی را در آن سایت میگذراند، از سایر صفحات آن سایت بازدید میکند، نظر میگذارد و… این رفتارها از نظر گوگل به معنای علاقهمند شدن کاربر به آن وبسایت است. با تکرار این روند در رفتار سایر کاربران، گوگل کیفیت آن سایت را در موضوع “بهترین زبان برنامه نویسی” مطلوب ارزیابی میکند. درنتیجه جایگاه آن سایت را در نتایج جستجوی این عبارت بهبود میبخشد. در این مقاله سعی کردیم بخش دیگری از مفاهیم سئو را با عنوان انواع روشهای سئو سایت، با شما به اشتراک بگذاریم. در مقالههای بعدی همراه ما باشید.

در اینجا فواید رپورتاژ آگهی و روش صحیح سفارش رپورتاژ آگهی را خواهید خواند. همچنین می توانید جهت سفارش رپورتاژ اگهی در سایت تالاب از طریق لینک های موجود در این مطالب یا قسمت تبلیغات اقدام به سفارش رپورتاژ آگهی نمایید. در مجموعه تالاب با در نظر گرفتن سئو حرفه ای و موارد ریز مهم در رپورتاژ آگهی سفارش پذیرفته میشود. اگر میخواهید رپورتاژ آگهی بدهید اول با ما مشورت نمایید. ما آماده پاسخگویی سوالات شما هستیم… رپورتاژ دقیقا چه معنایی دارد؟ رپورتاژ آگهی یک قالب و شکل چاپی بخصوص است که یک شرکت برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش بهصورت بیطرف برای ان هزینه میکند. رپورتاژ آگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته میشود را ترکیب میکند. داستان های ویژه اغلب بـه ویژگی های بیشتر و خاص تری در مورد شرکت یا محصولات شما بـه نسبت تبلیغات سنتی میپردازد. با این وجود شما نسبت بـه مواردی که بـه چاپ میرسد نظارت کمتری دارید.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا