افزایش محبوبیت و افزایش بک لینک – فروشگاه ساز بازاریز

همانطور که می دانید موتورهای جستجو لینکها را به عنوان یکی از معیارهای سنجش ارزش و اهمیت وب سایت در نظر می گیرند . همچنین با ارائه الگوریتمهای مختلف توسط موتورهای جستجو، مانند کیفیت و تعداد بک لینک ها را مورد بررسی قرار دهند. در این مقاله قصد داریم تا افزایش محبوبیت و افزایش بک لینک را مورد بررسی قرار دهیم. با بازاریز همراه باشید. توجه داشته باشید که هرچقدر وب سایت شما در جهان مطرح باشد، محبوبیت بیشتری کسب خواهد کرد. در نتیجه بک لینک های بیشتری دریافت خواهد کرد. به عنوان مثال یک وب سایت مانند ویکیپدیا که چندین هزار وب سایت به آن لینک داده اند، که باعث افزایش محبوبیت و ارزش آن شده اند. به همین دلیل شما برای رسیدن به محبوبیت نیاز به گرفتن لینک از رقبا و یا همکاران خود دارید. اگر زمینه فعالیت شما به صورت تخصصی است، باید تلاش کنید که به جای گرفتن لینک از وب سایت های غیر تخصصی و عمومی، از وب سایت های مرتبط و تخصصی استفاده کنید.

لینکی که شما از وب سایت های مرتبط با حوزه فعالیت خود دریافت می کنید، برای موتورهای جستجو بسیار با ارزش خواهد بود. یکی از ابزارهای نشانه گذاری قدرتمند که موتورهای جستجو از آن برای رتبه بندی وب سایت استفاده می کنند، متن لینک (Anchor Text) است. این ابزار می تواند کلیدواژهای خاصی را در اولویت بررسی قرار دهد. الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند متن لینک را مورد بررسی قرار دهند. می دانید که این روزها فضای اینترنت پر از فعالیت های اسپم برای گرفتن رتبه است. تحقیقات نشان می دهد حدود ۶۰ درصد از صفحات اینترنتی را اسپم ها تشکیل می دهند. موتورهای جستجو برای دور نگه داشتن کاربران از این صفحات، از الگوریتم ها و سیستم های خاصی برای ارزیابی این صفحات بر اساس بک لینک های دریافتی در نظر گرفته اند. لینک هایی که از دامنه های مختلف گرفته می شوند، می توانند به بهبود وضعیت سئوی وب سایت کمک کنند. وب سایت های سازمان های دولتی و دانشگاه ها می توانند بک لینک های بسیار زیادی را از دامنه های مختلف دریافت کنند.

موتورهای جستجو از جمله گوگل این قابلیت را دارند که وب سایت هایی را که محتوای آن ها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند را شناسایی کنند. و پس از شناسایی، امتیاز های خاصی را برای آن ها در نظر بگیرند. که این امتیاز ها شامل افزایش رتبه و بازدید وب سایت خواهد بود. بک لینک های طبیعی همان لینک هایی هستند که به صورت طبیعی و با توجه به ارزش وب سایت شما به آن داده شده است. و در واقع شما برای گرفتن آن ها هیچ تلاشی نکرده اید. این لینک برای موتورهای جستجو بسیار با ارزش هستند. در روش ساخت بک لینک به صورت دستی، متخصصین سئو با ارسال ایمیل به وبلاگ نویسها، و یا دنبال کنندگان، اقدام به گرفتن بک لینک می کنند. وبلاگ نویس با قرار دادن لینک وب سایت شما در وبلاگ خود، می تواند به صورت دستی به شما بک لینک دهد. امروزه وب سایت های زیادی وجود دارند که به همه کاربران این امکان را می دهند تا برای خود در بخش کامنت وبلاگها لینک ایجاد کنند. اما باید بدانید که این نوع لینک ها از نظر موتورهای جستجو بسیار هم ارزش هستند. اما در برخی از موارد به آن ها نیاز خواهیم داشت. توصیه می شود که در استفاده از این لینک ها زیاده روی نکنید. زیرا بسیاری از این لینک ها توسط موتورهای جستجو اسپم تشخیص داده می شوند. چه عواملی می تواند بر بهبود سئو (SEO) موثر باشند؟

نمایش سوالات متداول در نتایج جستجو گوگل مدتی است که برای جستجوی فارسی فعال شده است. استفاده از این ویژگی باعث میشود تا اقدام به نمایش پرسش و پاسخ در نتایج جستجو کرده و پاسخ پرسشهای متداولی که مشتریان بیشتر از شما در خصوص خدمات و محصولات میپرسند درج کنید. داده ساختار یافته FAQ چیست؟ دادههای ساختار یافته، schema markup یا ریچ اسنیپتها سبب میشوند تا از طریق قرار دادن کدهای json-ld در سورس صفحات بتوانید اطلاعات دقیقتری از محتوای یک صفحه به موتور جستجو بدهید. به عنوان مثال یک سایت آشپزی را در نظر بگیرید. در حالت عادی همه سایتهای آشپزی مثل سایر صفحات لینک صفحه، عنوان صفحه و توضیحات متا را در نتایج نمایش میدهند. اما گوگل ابزارهای مختلفی را برای این سایتها در اختیار قرار داده تا قادر باشند اطلاعات دیگری همچون دستور پخت، تصویر غذا، مواد لازم و اطلاعات دیگری را هم مشابه تصویر زیر نمایش دهند. این دادهها شامل انواع مختلفی هستند که میتوانند برای سایتهای مختلفی استفاده شوند.

از نمونه آنها میتوان به سایتهای زیر اشاره کرد. نیز یکی از این موارد است که برای سوالات متداول مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانید پرسش بیشترین سوالاتی که کاربران و مشتریان در خصوص سایت شما دارند را در صفحات درج کنید تا در نتایج گوگل نمایش داده شود. در ادامه این مقاله میخواهم به نحوه افزودن داده ساختار یافته faq در سایت بپردازم که به سه روش میتوانید نمایش سوالات و جواب را در نتایج جستجوی گوگل برای سایت خود فعال کرده و نرخ کلیک بیشتری بگیرید. چرا باید از FAQ rich snippet استفاده کنیم؟ موتور جستجوی گوگل روز به روز هوشمندتر شده و ابزارهای مختلفی را در اختیار قرار میدهد تا کاربران بتوانند در زمان بسیار کوتاهی پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند. شاید در ظاهر شما گوگل را فقط یک موتور جستجو ببینید که کلماتی را وارد کرده و سپس نتایج از سایتهای مختلف را میبینید. اما باید بدانید که در بطن همین کادر جستجو ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که برخی اطلاعات مهم را میتوان بدون اینکه وارد سایت مقصد شد به دست آورد.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا