اصول SEO: آشنایی با مفاهیم SEO برای مبتدیان – ممتاز سئو

در این مقاله قصد داریم مفاهیم SEO را برای مبتدیان به طور کامل توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید. برای دسترسی به سایت خود از طریق موتورهای جستجو، به یک وب سایت بهینه سازی شده یا وب سایتی که قوانین SEO در آن رعایت شده باشد نیاز دارید. برای بهینه سازی وب سایت، باید اصول بهینه سازی موتور جستجو را بدانید و این دقیقاً هدف این پست است که به شما عزیزان بگوییم که چگونه می توانید موتور های جست و جو را بهینه سازی کنید. موتور های جست و جو چگونه کار می کنند؟ بیایید با تعریف خود SEO شروع کنیم. هنگامی که می خواهیم در مورد بهینه سازی موتور جستجو صحبت کنیم، در واقع می خواهیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم؟ SEO فرایند بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. هدف نهایی SEO این است که یک وب سایت را در موقعیت و جایگاه های برتر نتایج جستجوی ارگانیک موتور جستجو قرار دهد. به عبارت دیگر، با یک کلیدواژه مشخص یا یک سری کلیدواژه های خاص که در گوگل سرچ می شود، با داشتن SEO می توانید وب سایتتان را در نتایج اول گوگل، نمایش دهید.

چرا سئو برای وب سایت ضروری است؟ این یکی از مهمترین مفاهیم SEO برای مبتدیان میتواند باشد. کار سئو چگونه است؟ مرحله بعدی این است که مطالب شما با کلمه کلیدی انتخاب شده کاملا مرتبط باشد. این به عنوان SEO On-Page شناخته می شود. سرانجام، برای داشتن وب سایتی با رتبه بالا در گوگل، داشتن منابع (پیوندها) از وب سایت های دیگر مهم است. پیوندهای موجود در سئو به عنوان “رأی اعتماد” عمل می کنند و می توانند به موقعیت رتبه های بالای وب سایت تأثیر مثبت بگذارند. در اصطلاحات سئو این به عنوان سئو خارج از صفحه یا off-page SEO. موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ به طور خلاصه، موتورهای جستجو کار خود را در سه مرحله انجام می دهند: خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی. در طی این مرحله، ربات ها، موتورهای جستجوگر وب را به جستجوی صفحات جدید دعوت می کنند. وقتی وب سایت جدیدی پیدا می کنند، ابتدا آنها را به طور کامل از نظر بهینه بودن بررسی می کنند و اطلاعات بدست آمده را دسته بندی و فهرست می کنند.

این اطلاعات در پرونده ای به نام robots.txt که در پوشه root یک وب سایت قرار دارد تعریف شده است. خزیدن از صفحه اصلی شروع می شود و سپس آنها برای پیگیری صفحات بیشتر از هر پیوند (داخلی یا خارجی) پیروی می کنند. آنها همچنین می توانند از نقشه سایت استفاده کنند که یک فایل XML است و تمام صفحاتی را که باید توسط موتورهای جستجو خوانده شوند در آن ذکر شده است. در طی فرآیند نمایه سازی، موتورهای جستجو اطلاعات خاصی را از یک وب سایت (و از همه صفحات به صورت جداگانه) استخراج می کنند و آن را در فهرست خود ذخیره می کنند. آنها مواردی مانند: عنوان صفحه، توضیحات متا، نوع محتوا، کلمات کلیدی مرتبط، تعداد پیوندهای داخلی، تصاویر، فیلم ها و غیره را استخراج می کنند. درک این نکته مهم است که موتورهای جستجو محتوای صفحه را در فهرست خود ذخیره نمی کنند بلکه این اطلاعات فقط اطلاعات مورد نیاز برای فرایند رتبه بندی هستند. گوگل این روند را به عنوان یک فهرست کتابی بسیار بزرگ توصیف می کند.

در این مرحله است که آنها تصمیم می گیرند که کدام صفحات را در نتایج جستجو برای یک جستجوی خاص و به چه ترتیبی نشان دهند. برای این فرآیند، آنها از تعدادی الگوریتم استفاده می کنند، که ترکیبی از یادگیری ماشین (RankBrain)، پردازش زبان طبیعی (Bert) و قوانین دستی است که توسط مهندسین رتبه بندی تعریف شده اند. همانطور که گفته شد، موتورهای جستجو طی فرایند رتبه بندی، بعضی از قوانین را در نظر می گیرند که تصمیم می گیرند کدام صفحات را در SERPS نشان دهند و به چه ترتیب این کار را انجام دهند. این قوانین در دنیای سئو به عنوان عوامل رتبه بندی موتور جستجو شناخته می شوند. به زبان ساده، این ها عواملی هستند که در موقعیت رتبه بندی یک وب سایت برای یک جستجو ظاهر می شوند. گوگل بارها ذکر کرده است که آن ها در طی این فرایند بیش از 255 قانون استفاده می کنند و این روش مخفی آنهاست. هیچ کس از موارد دقیق آن خبر ندارد اما مهندسان SEO در طول سال ها از طریق تجزیه و تحلیل و آزمایش فاکتورهای مهم SEO سعی کرده اند بعضی از آن ها را متوجه شوند.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا