آموزش سئو رایگان [خودتان سئو کار شوید] تکنیک های 2021 بهینه سازی سایت

به جرات میتوان سئو را بعنوان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتورهای دیجیتال مارکتینگ دانست. اگر به آموزش سئو اهمیت میدهید بهتر است در ابتدا به چند موضوع مهم اشاره کنم. یکی از روشهای موفقیت در رسیدن به نتایج برتر گوگل تخصصی بودن سایت در یک زمینه خاص است. یعنی سعی کنید سایت شما فقط در یک موضوع خاصی فعالیت داشته باشد. این مسئله هم از طرفی باعث میشود تمرکز شما در تولید محتوا و به روز رسانی های سایت بیشتر باشد و از طرف دیگر گوگل عاشق سایتهای تخصصی است. در صورتیکه گوگل متوجه شود سایت شما در زمینه خاصی بصورت تخصصی فعالیت میکند کم کم در آن مورد خاص به سایت شما اهمیت بیشتری میدهد. مثلا اگر بصورت تخصصی در زمینه دکوراسیون فعالیت کنید گوگل در جستجوهای مرتبط با دکوراسیون به سایت شما نسبت به سایتهای عمومی تر اهمیت بیشتری میدهد. موضوع بعدی در آموزش سئو اهمیت فعال بود سایت است. گوگل به راحتی متوجه فعال بودن یا نبودن سایتها میشود و در صورتیکه ببیند شما اهمیتی به سایت خود نمیدهید او نیز کم کم به سایت شما اهمیت نخواهد داد.

پس همواره سعی کنید سایت خود را با نوشتن مقالات و مطالب مرتبط با کسب و کارتان به روز نگه دارید. چشمتان به رقبا باشد! یکی از مهمترین نکات آموزش سئو که باید به آن توجه زیادی داشته باشید پیگیری مداوم رقبا است. سئو یعنی جنگ با رقبا و هر کسی که قویتر بوده و دانش بیشتری داشته باشد پیروز این جنگ خواهد بود. چگونه بفمیم یک صفحه از سایت ایندکس شده است؟ برای اینکه متوجه بشویم سایت یا یک صفحه از سایت ایندکس شده است راههای مختلفی وجود دارد. ولی ساده تر ین راه استفاده از عبارت “:info” قبل از آدرس URL آن صفحه می باشد. بخش از عملیاتی که در جهت افزایش رتبه سایت در گوگل انجام میدهیم بایستی بر روی خود سایت انجام پذیرد. تمامی عملیاتی که با هدف سئو بر روی خود سایت انجام میگیرد سئوی داخلی یا on page SEO گفته میشود. سئوی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برای گوگل برخوردار است و بویژه در طی چند سال اخیر گوگل با بوجود آوردن الگوریتمهای جدید مانند الگوریتم مرغ مگس خوار و رنک برین، اهمیت خیلی زیادی به موضوع سئوی داخلی داده است.

اخیرا در یک تحقیق از 1200 نفر بازاریاب فعال اینترنتی 43 درصد آنها بر این باورند که سئوی داخلی بیشترین تاثیر را در سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل دارد. سئوی خارجی شاید جذابترین بخش از فرایند سئو باشد. برخلاف سئوی داخلی که در بالا توضیح داده شد جهت بهبود رتبه گوگل برخی عملیات نیز باید خارج از سایت ما انجام پذیرد و ارتباطی به محتوای سایت و یا خود سایت ما ندارد. به اینگونه عملیات سئو که در خارج از سایت انجام میگیرد سئوی خارجی یا off page SEO گفته میشود. از شاخص ترین بخشهای سئوی خارجی میتوان به لینک بیلدینگ و همچنین سوشیال سیگنالها (شبکه های اجتماعی) اشاره کرد. سئوی خارجی نقش بسیار مهم و پر رنگی در سئو دارد. این ویدئو را حتما ببینید. 3 عامل مهم سئو کدامها هستند؟ را شنیده اید. واقعیت این است که محتوا در سالهای اخیر در الگوریتم موتور جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و گوگل بیش از پیش به محتوا اهمیت میدهد.

اما گوگل به هر محتوایی اهمیت نمیدهد و بایستی محتوای شما ویژگیهای خاصی داشته باشد. اول اینکه محتوای سایت و نوشته های شما باید بصورت یونیک باشد یعنی هرگز محتوا را از سایت دیگری کپی نکنید. اما آیا یونیک بودن محتوا برای رتبه گرفتن کافیست؟ پاسخ خیر است. محتوا علاوه بر یونیک بودن بایستی کیفیت بالایی داشته باشد. در تولید محتوای باکیفیت حتما به این موضوع توجه نمایید که یک محتوای غنی فقط متن و نوشته نیست، بلکه حتما سعی کنید تصاویر مربوطه را نیز به تعداد مورد نیاز در محتوای خود بگنجانید. استفاده از ویدئو نیز میتواند در باکیفیت کردن محتوا کمک شایانی بکند و اگر فکر میکنید با ایجاد یک ویدئو میتوانید موضوع مورد نظرتان را بصورت کاملتری به بازدیدکننده ارائه دهید، حتما در نوشته خود از ویدئو استفاده نمایید. نکته آموزش سئو : تعداد کلمات یک محتوای باکیفیت چقدر باید باشد؟ این سوالی است که بسیار پرسیده میشود که در واقع آیا گوگل به تعداد کلمات یک محتوا اهمیت میدهد؟

فرض کنید برای موضوعی یک محتوای 500 کلمه ای نوشته اید. حال دوباره برگردید و در پاراگراف بالا تعریف محتوای باکیفیت را مجددا بخوانید! فکر میکنید اگر بخواهید بصورت کامل موضوع مورد نظر خود را توضیح دهید و به تمام سوالات ممکن در آن زمینه پاسخ دهید 500 کلمه کافیست؟ گوگل نیز به خوبی میداند که یک نوشته 500 کلمه ای نمیتواند یک محتوای کامل باشد. بله گوگل به تعداد کلمات متن اهمیت میدهد و این موضوع را میتوان از نتایج گوگل متوجه شد. طی تماسهایی که ما داریم بارها از من سوال میشود که آیا واقعا گوگل به سرعت سایت اهمیت میدهد؟ از نظر من این موضوع کاملا طبیعی و معقول است. بارها اشاره شده است که گوگل سعی در ارائه بهترین سایتها برای جستجو کننده هایش است. به نظر شما یک سایتی که کند باشد و هنگام باز شدن باید چندین ثانیه منتظر ماند تا تمام المانهای سایت لود شوند میتواند در بین بهترین سایتها قرار بگیرد؟ گوگل در چند سال اخیر بیش از پیش به موضوع UX (تجربه کاربری) اهمیت میدهد و دوست ندارد کاربرانش را به سایتهایی هدایت کند که از بودن در آن سایت تجربه خوبی نداشته باشند.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا