آموزش رایگان سئو سایت از مبتدی تا پیشرفته – سریع آسان

طبق اعلام حامد مهدیزاده مدیر آکادمی سئوروز، آموزش رایگان سئو سایت از مبتدی تا پیشرفته به صورت دورههای تخصصی به زودی برگزار میشود. این مجموعه با اعضای جدید خود، در چند ماه اخیر با تلاش شبانهروزی در حال تهیه کاملترین آموزشهای رایگان است. سئو یک علم نسبتاً جدید است. به علاوه، علم سئو روز به روز در حال پیشرفت است. بنابراین، فرقی نمیکند که شما به تازگی با سئو آشنا شدهاید و یا در این حوزه حرفهای هستید. در هر صورت، شما به آموزش نیاز دارید. چرا آکادمی سئو روز انتخاب اول برای آموزش سئو است؟ یکی از اولین آکادمیهای خدمات و آموزشی سئو و طراحی سایت در ایران است. کاملترین آموزشهای سئو را به صورت مقدماتی و پیشرفته برای کاربران خود مهیا کرده است. آموزشها در قالب مقاله، فیلم و پادکست تهیه شده است. آموزشها از طریق وبسایت، شبکههای اجتماعی مختلف و کانالهای اشتراکگذاری ویدئو در اختیار کاربران قرار میگیرد. خدمات آموزشی برای افراد مبتدی تا پیشرفته در سئو روز شامل چه مواردی است؟

آکادمی سئو روز بیش از صدها آموزش ویژه را در زمینههای مختلف سئو و طراحی سایت آماده کرده است. تمامی آموزشها به صورت حرفهای برای افراد مبتدی تا پیشرفته تهیه شده است. طبق نظر حامد مهدیزاده، سئو یعنی شروع درآمد از کسب و کار شما در اینترنت. بنابراین، باید گفت تفاوتی ندارد که شما مبتدی هستید و یا اندک آشنایی با دیجیتال مارکتینگ دارید، در هر صورت، آموزش سئو برای صاحبان تمامی کسب و کارها لازم است. منابع آموزشی سئو برای افراد مبتدی تا حرفهای چیست؟ برای آموزش سئو نیازی نیست که در کلاسهای آموزشی ثبتنام کنید. حتی نیازی به خرید پکیجهای آموزشی هم نیست. برای یادگیری سئو تنها کاری که باید بکنید جستوجو در اینترنت است. فقط با یک سرچ ساده با دنیایی از آموزشها رو به رو میشوید. به طور کلی، میتوانیم به تعدادی از معتبرترین وبسایتهای آموزشی اشاره کنیم. این وبسایتها آموزشیهای تخصصی زیادی را در دسترس کاربران خود قرار دادهاند. شما باید بشینید یه مدت مفاهیم وب رو مطالعه کنید. فضایی فکر نکنید و اونچه رو میتونید توش پیشرفت کنید و “وقت بذارید” رو پیدا کنید. معمولا برای شما بهترین کار شروع به عنوان تولید کننده محتواست نه سئو . چون تا سر از محتوا در نیارید نمیفهمید سئو یعنی چی. اگه به هر دلیل میخواید وارد دنیای سئو بشید، باید اول اون چه بلدید رو تصویر کنید رو دنیای سئو. یادگیری و آموزش سئو، بدون انجام عملی امکان پذیر نیست. یعنی شما برای آموزش سئو باید حتما یک سایت تاسیس کنید یا روی سایت موجود، آموخته های خود را تست کنید.

نمایش سوالات متداول در نتایج جستجو گوگل مدتی است که برای جستجوی فارسی فعال شده است. استفاده از این ویژگی باعث میشود تا اقدام به نمایش پرسش و پاسخ در نتایج جستجو کرده و پاسخ پرسشهای متداولی که مشتریان بیشتر از شما در خصوص خدمات و محصولات میپرسند درج کنید. داده ساختار یافته FAQ چیست؟ دادههای ساختار یافته، schema markup یا ریچ اسنیپتها سبب میشوند تا از طریق قرار دادن کدهای json-ld در سورس صفحات بتوانید اطلاعات دقیقتری از محتوای یک صفحه به موتور جستجو بدهید. به عنوان مثال یک سایت آشپزی را در نظر بگیرید. در حالت عادی همه سایتهای آشپزی مثل سایر صفحات لینک صفحه، عنوان صفحه و توضیحات متا را در نتایج نمایش میدهند. اما گوگل ابزارهای مختلفی را برای این سایتها در اختیار قرار داده تا قادر باشند اطلاعات دیگری همچون دستور پخت، تصویر غذا، مواد لازم و اطلاعات دیگری را هم مشابه تصویر زیر نمایش دهند. این دادهها شامل انواع مختلفی هستند که میتوانند برای سایتهای مختلفی استفاده شوند.

از نمونه آنها میتوان به سایتهای زیر اشاره کرد. نیز یکی از این موارد است که برای سوالات متداول مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانید پرسش بیشترین سوالاتی که کاربران و مشتریان در خصوص سایت شما دارند را در صفحات درج کنید تا در نتایج گوگل نمایش داده شود. در ادامه این مقاله میخواهم به نحوه افزودن داده ساختار یافته faq در سایت بپردازم که به سه روش میتوانید نمایش سوالات و جواب را در نتایج جستجوی گوگل برای سایت خود فعال کرده و نرخ کلیک بیشتری بگیرید. چرا باید از FAQ rich snippet استفاده کنیم؟ موتور جستجوی گوگل روز به روز هوشمندتر شده و ابزارهای مختلفی را در اختیار قرار میدهد تا کاربران بتوانند در زمان بسیار کوتاهی پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند. شاید در ظاهر شما گوگل را فقط یک موتور جستجو ببینید که کلماتی را وارد کرده و سپس نتایج از سایتهای مختلف را میبینید. اما باید بدانید که در بطن همین کادر جستجو ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که برخی اطلاعات مهم را میتوان بدون اینکه وارد سایت مقصد شد به دست آورد.

یکی از این ابزار که تا همین یک سال پیش برای وب فارسی غیرفعال بود استفاده از FAQ snippet است که امکان نمایش سوال و جواب را در نتایج جستجو فراهم میکند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید سوالات اصلی که در رابطه با محتوای صفحه است و کاربران بیشترین جستجو را برای آن انجام میدهند را در نتیجه جستجو در یک کادر دیگری نمایش دهید. این کار کمک میکند تا کاربر بدون نیاز به اینکه بخواهد وارد سایت شود، پاسخ اطلاعات خود را به دست بیاورد. ممکن است بپرسید وقتی کاربر روی نتیجه جستجو کلیک نمیکند و وارد سایت من نمیشود پس چه منفعتی دارد که این کار را انجام دهم؟ واقعیت این است که همیشه همه کاربران اینطور نیستند که با دیدن پرسش و پاسخ و یافتن جوابهای خود وارد سایت شما نشوند. اما استفاده از این ویژگی باعث میشود تا رتبه بالاتری در نتایج بگیرید. چرا که متفاوت بودن حالت نمایش در نتایج جستجو سبب میشود نرخ کلیک سایت فوق العاده افزایش پیدا کند.

تبلیغات:

خیریه سمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا